Mijn product is defect en moet geretourneerd worden. Wat moet ik doen?
Heb je de pech dat je product defect is? Dan kan je deze uiteraard kosteloos retoursturen. Neem contact op met onze klantenservice. Stuur in het bericht ook direct een foto en/of een video mee, zodat we het defect kunnen zien. Als het defect niet goed zichtbaar is, vermeld dan ook even kort wat er precies aan de hand is. Wij kunnen je dan direct een retourlabel toesturen.
Let op: het is vereist dat het gebrek of de fout aan het product niet ontstaan is door foutief gebruik of door gedrag dat een defect heeft kunnen veroorzaken. Daarnaast moet het defect binnen redelijke tijd na het constateren hiervan gemeld worden.
Volg vervolgens ondertussen onderstaande stappen. Ga naar de order in je Coolshop account en klik op “retourneren”
Om het retourproces zo goed en zo snel mogelijk te laten verlopen, zouden we je graag willen vragen om een briefje met een toelichting toe te voegen aan de retourzending. Dit maakt het een stuk makkelijker voor onze collega’s van de RMA-afdeling om het defect te herkennen en daardoor kunnen ze direct aan de slag.
Vermeld het volgende op het briefje:
- Een gedetailleerde uitleg van het defect en waar of hoe we het kunnen vinden
- Hoe vaak is het probleem voorgekomen?
- Hoe kunnen wij het probleem eventueel "provoceren", zodat wij het probleem kunnen bevestigen.
Wat als het item geen defect bevat?
Coolshop ontvangt soms producten retour die gemarkeerd zijn als defect, maar welke een defect bevat door verkeerd gebruik. Ontvangen wij zo'n product retour, dan wordt het product na behandeling aan de klant geretourneerd, samen met een factuur voor de kosten van het behandelen (o.a. testen, debuggen, afhandeling, verzendkosten) van deze zaak. De toeslag per 30 minuten is 35 EUR, excl. BTW.